Infinity VC-T – pierwszy seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania

Czyżby na rynku silników spalinowych pojawił się przełom? Pierwszy seryjny spalinowy silnik benzynowy, który może zmieniać stopień sprężania w zależności od warunków pracy został zaprezentowany w Genewie przez firmę Infinity. Silnik ten spala o 23% mniej paliwa niż silnik Nissana 3,5l V6 przy porównywalnej mocy i momencie obrotowym.

W 2018 roku będzie napędzał Infinity QX50. Jest to dwulitrowa czterocylindrowa jednostka turbodoładowana o oznaczeniu VC-T. Stopień sprężania będzie się zmieniał w przedziale 8:1 do 14:1.

Wysoka kompresja w silniku pozwala uzyskać większą wydajność jednostki. Zastanawiacie się, czemu po prostu nie stworzyli silnika o stałej wyższej kompresji? Dla porównania samochody startujące w wyścigach NASCAR mają silniki o kompresji 12:1. Problemem jest niepożądane spalanie stukowe. Podczas wysokiego doładowania turbiny, aby uniknąć spalania stukowego, stopień sprężania zostaje obniżony. Przy niskich wartościach doładowania sytuacja jest odwrotna. Pozwala to na wysoką wydajność jednostki, gdy jest to wymagane lub na oszczędzanie paliwa przy spokojnej jeździe zapobiegając przy tym spalaniu stukowemu.Rozwiązanie idealne.

Silnik VC-T posiada również zmienne fazy rozrządu, co również wpływa na polepszenie wydajności jednostki.

Dzięki tym rozwiązaniom konstrukcyjnym silnik VC-T będzie posiadał moment obrotowy zbliżony do nowoczesnych czterocylindrowych turbodoładowanych jednostek zasilanych olejem napędowym przy niższych kosztach produkcji.

Czyżby koniec śmierdzących Diesli z awaryjnym osprzętem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *